Dagboek van Tom in Suriname – Opnieuw naar Nieuw-Nickerie #8

Dag lezers. Met een klein beetje vertraging vanwege verblijf in de rimboe, hier alsnog blog 8.

Niet super praktisch geregeld, maar vandaag stappen we opnieuw in de auto naar Nickerie. Een retourtje dat ons ongeveer 8 uur kost over erg wisselvallig wegdek. De tocht is het waard. Om het MMC in Nickerie te committeren aan twee van de lopende plannen, moet Jan namelijk samen met Cleopatra de directie gesproken hebben voordat hij weer uit Suriname vertrekt. Ook wordt uitgebreid een kennisbrug voor radiologie in Nickerie besproken. Het bliksembezoek werpt zijn vruchten af. De directie van het MMC ziet de plannen zitten. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk te volgen welke projecten Stichting AAD nu heeft lopen in Suriname. Dit zal in de nabije toekomst verholpen worden door de website van deze informatie te voorzien.

Op de terugweg rijden we opnieuw met een van onze vaste taxichauffeurs Anwar richting Paramaribo. Op de heenweg zijn plannen ontstaan om Anwar vaste chauffeur van Stichting AAD te maken en hem op termijn eigenaar te maken van de auto. Hij kan de terugbetaling voldoen door ritten voor AAD te maken. Een win-win situatie waarin Anwar als zelfstandige zijn inkomen flink kan vergroten en Stichting AAD beschikking heeft over vervoer. De terugweg verloopt niet geheel vlekkeloos. Het slechte wegdek heeft zijn tol geëist op de banden van de auto. Net als de Duitsers verliezen we wat vandaag. Wij een band, zij hun WK-deelname.

– Tom